BONUS Jaki jest optymalny zapas dynamiki

Odcinek kursu dostępny po wykupieniu subskrypcji.

Czy i o ile dB można obniżyć poziom nagrania przekazując je do masteringu? Czy niższy poziom głośności oznacza stratę jakości? Jaki wpływ ma rozdzielczość bitowa na dynamikę nagrania? 

Lista odcinków Kurs Sekrety profesjonalnego brzmienia

  1. Mierniki audio w pracy realizatora dźwięku | wstęp do kursu 1 access_time38min 32sek Mierniki audio w pracy realizatora dźwięku | wstęp do kursu
  2. Czego dowiesz się z kursu? 2 access_time 5min 3sek Czego dowiesz się z kursu?
  3. Obejrzyj fragmenty kursu! 3 access_time 8min 27sek Obejrzyj fragmenty kursu!
  4. Nuty i ich częstotliwości 4 Wykup dostęp access_time10min 23sek Nuty i ich częstotliwości
  5. Harmoniczne i widmo dźwięku 5 Wykup dostęp access_time 7min 40sek Harmoniczne i widmo dźwięku
  6. Strój równomiernie temperowany vs inne 6 Wykup dostęp access_time 3min 29sek Strój równomiernie temperowany vs inne
  7. Strojenie do 440 Hz vs 432 Hz 7 Wykup dostęp access_time 2min 58sek Strojenie do 440 Hz vs 432 Hz
  8. Integracja mierników w pracy realizatora 8 Wykup dostęp access_time 5min 54sek Integracja mierników w pracy realizatora
  9. Rozmiar, pokrywanie i wygładzanie FFT 9 Wykup dostęp access_time11min 48sek Rozmiar, pokrywanie i wygładzanie FFT
  10. Analiza widmowa miksu 10 Wykup dostęp access_time13min 1sek Analiza widmowa miksu
  11. Próbkowanie i wyrównywanie widma 11 Wykup dostęp access_time 8min 55sek Próbkowanie i wyrównywanie widma
  12. Spektrogram 2D i 3D 12 Wykup dostęp access_time10min 25sek Spektrogram 2D i 3D
  13. Skala decybelowa (dB) i fony 13 Wykup dostęp access_time 4min 27sek Skala decybelowa (dB) i fony
  14. Krzywe Fletchera-Munsona (izofoniczne) 14 Wykup dostęp access_time 5min 13sek Krzywe Fletchera-Munsona (izofoniczne)
  15. Mierniki Peak i RMS 15 Wykup dostęp access_time 4min 50sek Mierniki Peak i RMS
  16. Wskaźnik wychyłowy RMS 16 Wykup dostęp access_time 4min 10sek Wskaźnik wychyłowy RMS
  17. Miernik VU 17 Wykup dostęp access_time 4min 23sek Miernik VU
  18. PPM, czyli Programme Peak Meter 18 Wykup dostęp access_time 4min 25sek PPM, czyli Programme Peak Meter
  19. Porównanie mierników VU, PPM i RMS? 19 Wykup dostęp access_time 4min 19sek Porównanie mierników VU, PPM i RMS?
  20. Jaki jest optymalny poziom RMS? 20 Wykup dostęp access_time 9min 43sek Jaki jest optymalny poziom RMS?
  21. Jak przygotować utwór do streamingu? Co to jest LUFS? 21 Wykup dostęp access_time15min 57sek Jak przygotować utwór do streamingu? Co to jest LUFS?
  22. Dobre brzmienie MP3 na SoundCloud i Youtube? 22 access_time13min 18sek Dobre brzmienie MP3 na SoundCloud i Youtube?
  23. Jak ustalić zalecany poziom LUFS? 23 Wykup dostęp access_time 8min 57sek Jak ustalić zalecany poziom LUFS?
  24. Nagranie w wersji z 1982 vs 2011 roku - które lepsze? 24 Wykup dostęp access_time 3min 14sek Nagranie w wersji z 1982 vs 2011 roku - które lepsze?
  25. Jak kreować obrazu stereo w nagraniu? 25 Wykup dostęp access_time10min 51sek Jak kreować obrazu stereo w nagraniu?
  26. Stereo enhancer vs pseudo-stereo 26 Wykup dostęp access_time 7min 46sek Stereo enhancer vs pseudo-stereo
  27. Goniometr i jego odmiany 27 Wykup dostęp access_time 2min 36sek Goniometr i jego odmiany
  28. Jak uzyskać stereofoniczny bas? 28 Wykup dostęp access_time 3min 51sek Jak uzyskać stereofoniczny bas?
  29. Jak radzić sobie z monofonicznymi syntezatorami? 29 Wykup dostęp access_time 2min 12sek Jak radzić sobie z monofonicznymi syntezatorami?
  30. Cztery różne sposoby na szerokie brzmienie instrumentów 30 Wykup dostęp access_time 7min 40sek Cztery różne sposoby na szerokie brzmienie instrumentów
  31. Analiza nagrań na podstawie przebiegu fali 31 Wykup dostęp access_time 9min 40sek Analiza nagrań na podstawie przebiegu fali
  32. Kompresja stopy i werbla a przebieg fali 32 Wykup dostęp access_time 7min 31sek Kompresja stopy i werbla a przebieg fali
  33. Jak kontrolować dynamikę basu i wokalu? 33 Wykup dostęp access_time 5min 31sek Jak kontrolować dynamikę basu i wokalu?
  34. Jak uzyskać profesjonalnie brzmiące elektroniczne bębny? 34 Wykup dostęp access_time 9min 31sek Jak uzyskać profesjonalnie brzmiące elektroniczne bębny?
  35. Techniki LR vs mid-side 35 Wykup dostęp access_time 8min 30sek Techniki LR vs mid-side
  36. Analiza elementów stereo w różnych gatunkach 36 Wykup dostęp access_time14min 15sek Analiza elementów stereo w różnych gatunkach
  37. Skąd biorą się różnice w pomiarze LUFS i RMS? 37 Wykup dostęp access_time 8min 45sek Skąd biorą się różnice w pomiarze LUFS i RMS?
  38. Obliczanie Integrated LUFS i Loudness Range 38 Wykup dostęp access_time11min 2sek Obliczanie Integrated LUFS i Loudness Range
  39. BONUS Największy błąd w przyg do masteringu 39 access_time 3min 34sek BONUS Największy błąd w przyg do masteringu
  40. BONUS Kompresja na sumie - za i przeciw 40 Wykup dostęp access_time 3min 48sek BONUS Kompresja na sumie - za i przeciw
  41. BONUS Normalizować czy nie? 41 Wykup dostęp access_time 4min 26sek BONUS Normalizować czy nie?
  42. BONUS Jaki jest optymalny zapas dynamiki 42 Wykup dostęp access_time 3min 19sek BONUS Jaki jest optymalny zapas dynamiki
  43. BONUS Czy i kiedy stosować dithering? 43 Wykup dostęp access_time 3min 55sek BONUS Czy i kiedy stosować dithering?
  44. BONUS Ciemny czy jasny miks do masteringu? 44 Wykup dostęp access_time 4min 19sek BONUS Ciemny czy jasny miks do masteringu?
  45. BONUS Bitcrusher i stare samplery? 45 Wykup dostęp access_time 2min 1sek BONUS Bitcrusher i stare samplery?
  46. BONUS Co to jest zaburzona stereofonia? 46 Wykup dostęp access_time 4min 33sek BONUS Co to jest zaburzona stereofonia?
  47. BONUS Co oznacza brak równowagi w kanale L i R? 47 Wykup dostęp access_time 3min 5sek BONUS Co oznacza brak równowagi w kanale L i R?
  48. BONUS Co to znaczy zwarty miks? 48 Wykup dostęp access_time 3min 14sek BONUS Co to znaczy zwarty miks?

Dostęp do wszystkich >314 godzin kursów za jedyne 255 zł / 365 dni!
+ GRATIS wszystkie nowe kursy

Naucz się z nami obsługi oprogramowania, poznaj tajniki miksu i masteringu!