Strój równomiernie temperowany vs inne

Odcinek kursu dostępny po wykupieniu subskrypcji.

Dzwięki skali mogą mieć różne częstotliwości w zależności od wyboru systemu strojenia. Porówunuję kilka wybranych metod temperowania skal z strojem równomiernie temperowanym. Szczególnie ciekawie brzmi sekwencja w ostatniim przykładzie dźwiękowym...

Lista odcinków Kurs Sekrety profesjonalnego brzmienia

  1. Mierniki audio w pracy realizatora dźwięku | wstęp do kursu 1 access_time38min 32sek Mierniki audio w pracy realizatora dźwięku | wstęp do kursu
  2. Czego dowiesz się z kursu? 2 access_time 5min 3sek Czego dowiesz się z kursu?
  3. Obejrzyj fragmenty kursu! 3 access_time 8min 27sek Obejrzyj fragmenty kursu!
  4. Nuty i ich częstotliwości 4 Wykup dostęp access_time10min 23sek Nuty i ich częstotliwości
  5. Harmoniczne i widmo dźwięku 5 Wykup dostęp access_time 7min 40sek Harmoniczne i widmo dźwięku
  6. Strój równomiernie temperowany vs inne 6 Wykup dostęp access_time 3min 29sek Strój równomiernie temperowany vs inne
  7. Strojenie do 440 Hz vs 432 Hz 7 Wykup dostęp access_time 2min 58sek Strojenie do 440 Hz vs 432 Hz
  8. Integracja mierników w pracy realizatora 8 Wykup dostęp access_time 5min 54sek Integracja mierników w pracy realizatora
  9. Rozmiar, pokrywanie i wygładzanie FFT 9 Wykup dostęp access_time11min 48sek Rozmiar, pokrywanie i wygładzanie FFT
  10. Analiza widmowa miksu 10 Wykup dostęp access_time13min 1sek Analiza widmowa miksu
  11. Próbkowanie i wyrównywanie widma 11 Wykup dostęp access_time 8min 55sek Próbkowanie i wyrównywanie widma
  12. Spektrogram 2D i 3D 12 Wykup dostęp access_time10min 25sek Spektrogram 2D i 3D
  13. Skala decybelowa (dB) i fony 13 Wykup dostęp access_time 4min 27sek Skala decybelowa (dB) i fony
  14. Krzywe Fletchera-Munsona (izofoniczne) 14 Wykup dostęp access_time 5min 13sek Krzywe Fletchera-Munsona (izofoniczne)
  15. Mierniki Peak i RMS 15 Wykup dostęp access_time 4min 50sek Mierniki Peak i RMS
  16. Wskaźnik wychyłowy RMS 16 Wykup dostęp access_time 4min 10sek Wskaźnik wychyłowy RMS
  17. Miernik VU 17 Wykup dostęp access_time 4min 23sek Miernik VU
  18. PPM, czyli Programme Peak Meter 18 Wykup dostęp access_time 4min 25sek PPM, czyli Programme Peak Meter
  19. Porównanie mierników VU, PPM i RMS? 19 Wykup dostęp access_time 4min 19sek Porównanie mierników VU, PPM i RMS?
  20. Jaki jest optymalny poziom RMS? 20 Wykup dostęp access_time 9min 43sek Jaki jest optymalny poziom RMS?
  21. Jak przygotować utwór do streamingu? Co to jest LUFS? 21 Wykup dostęp access_time15min 57sek Jak przygotować utwór do streamingu? Co to jest LUFS?
  22. Dobre brzmienie MP3 na SoundCloud i Youtube? 22 access_time13min 18sek Dobre brzmienie MP3 na SoundCloud i Youtube?
  23. Jak ustalić zalecany poziom LUFS? 23 Wykup dostęp access_time 8min 57sek Jak ustalić zalecany poziom LUFS?
  24. Nagranie w wersji z 1982 vs 2011 roku - które lepsze? 24 Wykup dostęp access_time 3min 14sek Nagranie w wersji z 1982 vs 2011 roku - które lepsze?
  25. Jak kreować obrazu stereo w nagraniu? 25 Wykup dostęp access_time10min 51sek Jak kreować obrazu stereo w nagraniu?
  26. Stereo enhancer vs pseudo-stereo 26 Wykup dostęp access_time 7min 46sek Stereo enhancer vs pseudo-stereo
  27. Goniometr i jego odmiany 27 Wykup dostęp access_time 2min 36sek Goniometr i jego odmiany
  28. Jak uzyskać stereofoniczny bas? 28 Wykup dostęp access_time 3min 51sek Jak uzyskać stereofoniczny bas?
  29. Jak radzić sobie z monofonicznymi syntezatorami? 29 Wykup dostęp access_time 2min 12sek Jak radzić sobie z monofonicznymi syntezatorami?
  30. Cztery różne sposoby na szerokie brzmienie instrumentów 30 Wykup dostęp access_time 7min 40sek Cztery różne sposoby na szerokie brzmienie instrumentów
  31. Analiza nagrań na podstawie przebiegu fali 31 Wykup dostęp access_time 9min 40sek Analiza nagrań na podstawie przebiegu fali
  32. Kompresja stopy i werbla a przebieg fali 32 Wykup dostęp access_time 7min 31sek Kompresja stopy i werbla a przebieg fali
  33. Jak kontrolować dynamikę basu i wokalu? 33 Wykup dostęp access_time 5min 31sek Jak kontrolować dynamikę basu i wokalu?
  34. Jak uzyskać profesjonalnie brzmiące elektroniczne bębny? 34 Wykup dostęp access_time 9min 31sek Jak uzyskać profesjonalnie brzmiące elektroniczne bębny?
  35. Techniki LR vs mid-side 35 Wykup dostęp access_time 8min 30sek Techniki LR vs mid-side
  36. Analiza elementów stereo w różnych gatunkach 36 Wykup dostęp access_time14min 15sek Analiza elementów stereo w różnych gatunkach
  37. Skąd biorą się różnice w pomiarze LUFS i RMS? 37 Wykup dostęp access_time 8min 45sek Skąd biorą się różnice w pomiarze LUFS i RMS?
  38. Obliczanie Integrated LUFS i Loudness Range 38 Wykup dostęp access_time11min 2sek Obliczanie Integrated LUFS i Loudness Range
  39. BONUS Największy błąd w przyg do masteringu 39 access_time 3min 34sek BONUS Największy błąd w przyg do masteringu
  40. BONUS Kompresja na sumie - za i przeciw 40 Wykup dostęp access_time 3min 48sek BONUS Kompresja na sumie - za i przeciw
  41. BONUS Normalizować czy nie? 41 Wykup dostęp access_time 4min 26sek BONUS Normalizować czy nie?
  42. BONUS Jaki jest optymalny zapas dynamiki 42 Wykup dostęp access_time 3min 19sek BONUS Jaki jest optymalny zapas dynamiki
  43. BONUS Czy i kiedy stosować dithering? 43 Wykup dostęp access_time 3min 55sek BONUS Czy i kiedy stosować dithering?
  44. BONUS Ciemny czy jasny miks do masteringu? 44 Wykup dostęp access_time 4min 19sek BONUS Ciemny czy jasny miks do masteringu?
  45. BONUS Bitcrusher i stare samplery? 45 Wykup dostęp access_time 2min 1sek BONUS Bitcrusher i stare samplery?
  46. BONUS Co to jest zaburzona stereofonia? 46 Wykup dostęp access_time 4min 33sek BONUS Co to jest zaburzona stereofonia?
  47. BONUS Co oznacza brak równowagi w kanale L i R? 47 Wykup dostęp access_time 3min 5sek BONUS Co oznacza brak równowagi w kanale L i R?
  48. BONUS Co to znaczy zwarty miks? 48 Wykup dostęp access_time 3min 14sek BONUS Co to znaczy zwarty miks?

Dostęp do wszystkich >338 godzin kursów za jedyne 255 zł / 365 dni!
+ GRATIS wszystkie nowe kursy

Naucz się z nami obsługi oprogramowania, poznaj tajniki miksu i masteringu!