01. Czynniki wpływające na jakość odsłuch
00:00 Czynniki wpływające na jakość odsłuchu
03:09 Zamiana dźwięku cyfrowego na analogowy
05:37 Małe monitory studyjne i ich ograniczenia
02. Test Twojego systemu odsłuchowego
00:00 Test twojego systemu odsłuchowego w zakresie niskich tonów
03:17 Co jeśli nie słyszysz dobrze basu na swoich monitorach?
04:54 Czym kierować się podczas wyboru monitorów studyjnych?
03. Akustyka Twojego pomieszczenia i jej wpływ na charakterystykę amplitudową dźwięku
00:00 Test Twoich monitorów w zakresie niskich tonów
00:57 Ćwiczenia odsłuchowe na monitorach vs słuchawkach
04:09 Rezonanse pomieszczenia i ich wpływ na odsłuch
06:45 Kalkulator modów z generatorem fal sinusoidalnych
09:48 Szukanie optymalnej pozycji odsłuchowej
12:46 Korekcja dźwięku monitorów studyjnych
04. Optymalny poziom głośności w pracy realizatora dźwięku
00:00 Poziom głośności jako czynnik wpływający na rezultaty pracy
01:06 Własności słuchu
03:36 Krzywe izofoniczne
06:14 Odsłuch przy różnym poziomie natężenia dźwięku
11:20 Zestawienie dźwięków o różnym poziomie SPL
05. Kalibracja monitorów i K-System w praktyce
00:00 Skąd się wziął standard 83db SPL?
02:02 Generowanie szumu różowego za pomocą iZotope RX
03:16 Wysterowanie systemu odsłuchowego
08:19 Pomiar poziomu SPL
13:27 Praca z miernikami w standardzie K-12
19:26 Normy ekspozycji na wysoki poziom SPL
21:05 Poziom 85dB SPL w pracy realizatora dźwięku
06 Słuchawki w pracach masteringowych
00:00 Silne i słabe strony słuchawek w pracach masteringowych
06:57 Jakie słuchawki wybrać do masteringu?
10:58 Mój tor słuchawkowo-monitorowy
16:43 Oporność słuchawek
20:15 Czy słuchawki otwarte to zawsze lepszy wybór?
07. Pomiary charakterystyki dźwięku w punkcie odsłuchowym
00:00 Sonarworks sound id i korkcja dźwięku toru monitorowego
02:16 Przygotowania do pomiaru za pomocą specjalnego mikrofonu
05:25 Pomiary charakterystyki w punkcie odsłuchowym
9:12 Wyniki pomiarów i docelowa korekcja
08. Korzystanie z kalibracji Sonarworks Sound Id
00:00 Korzystanie z korekcji toru monitorowego w praktyce
01:01 Korekcja dźwięku dla punktu odsłuchowego ang. Sweet spot
06:27 Tryb liniowo-fazowy vs korekcja w czasie rzeczywistym
08:27 Skalowanie krzywej korekcji
09:38 Sonarworks Sound Id jako wtyczka w programie DAW
12:05 Korekcja vs adaptacja akustyczna?
09. Wirtualna analiza Twojego pomieszczenia
00:00 Room Eq Wizard
01:02 Wirtualna anazliza pomieszczenia
04:59 Szukanie optymalnego umiejscowienia głośników
08:54 Co z subwooferami?
11:02 Zasada trójkąta równobocznego a akustyka pomieszczenia
10. Pomiary pomieszczenia za pomocą darmowego REW
00:00 Przygotowanie do pomiarów pomieszczenia
01:02 Profil mikrofonu pomiarowego
02:15 Kalibracja poziomu SPL
03:36 Pomiary dźwięku w punkcie odsłuchowym
06:13 Korekcja dźwięku w oparciu o pomiary
11. Wyrównywanie charakterystyki pasmowej słuchawek
00:00 Jak działa i czemu służy korekcja odsłuchu słuchawkowego?
02:48 Dodawanie profilu dla słuchawek w SoundId
03:53 Korekcja słuchawek Sennheiser HD 800S
09:41 Korekcja słuchawek Beyerdynamic DT 1990 Pro
12:43 Korekcja słuchawek Beyerdynamic DT 990 Pro X
18:25 Podsumowanie
12. Korekcja toru słuchawkowego w praktyce
00:00 Czy istnieją słuchawki idealne?
02:24 Granice skuteczności korekcji charakterystyki słuchawek
03:32 Korekcja a inne parametry brzmieniowe
05:48 Pięta achillesowa słuchawek otwartych
07:17 Wpływ poduszek nausznic słuchawek na brzmienie
08:16 Korekty w najwyższych pasmach a sygnatura słuchawek
10:50 Nieliniowość słuchawek a ich przydatność w pracach masteringowych