Hi-endowe słuchawki Sennheiser HD800S do masteringu

Kurs: Testy

Plan prezentacji

00:00 Wstęp

00:05 Unboxing

00:25 Omówienie słuchawek

01:42 Konstrukcja i wzornictwo

04:42 Proces produkcji HD800S

05:38 Pierwsze wrażenia

07:35 Ocena brzmienia

13:21 Konserwacja i części zamienne

13:58 Izolacja

15:06 Wzmacniacz HDV 820

17:49 Brzmienie słuchawek z dedykowanym wzmacniaczem

22:09 Interfejs audio jako wzmacniacz słuchawkowy

23:09 Podsumowanie

Historia

HD800 pojawiły się na rynku w 2009 roku i szybko zdobyły uznanie w świecie audiofilów, wyróżniając się niespotykanym dotąd bardzo niskim poziomem zniekształceń oraz wyjątkową sceną dźwiękowa. 800S natomiast pojawiły się w roku 2015, wzmocniono przetwarzanie niskim tonów i udoskonalono je pod kątem akustycznym. O tym, że to bardzo udana konstrukcja świadczy chociażby to, że są produkowane do dnia dzisiejszego. 

Konstrukcja

Konstrukcja słuchawek zrobiła na mnie duże wrażenie. Są zaskakująco lekkie jak na produkt audiofilski, bo ważą zaledwie 330 g. Ponoć to zasługa doboru materiałów, które są stosowane w przemyśle lotniczym i kosmicznym, które cechuje duża wytrzymałość i niewielki ciężar. Są to jedne z najwygodniejszych słuchawek jakie testowałem. Regulacja pałąka nagłownego jest bardzo duża i przebiega skokowo w 10 krokach dla strony lewej i prawej. Trzeba tylko od razu przyzwyczaić się je do chwytania za obudowę nauszników, bo ogromne 56 mm przetworniki – największe z jakim się dotąd spotkałem w słuchawkach dynamicznych - oddzielone są jedynie delikatną metalową siateczką. 

Zauważyłem także, że konstrukcja jest bardzo zwarta, rozciąganiu pałąka czy obracaniu nauszników w ramach przewidzianego zakresu nie towarzyszą żadne odgłosy, co jest bolączką większości słuchawek z niższych przedziałów cenowych. 

Producent chwali się, że niezwykła detaliczność brzmienia wynika z zastosowania opatentowanej technologii absorbcji, która pozwala tłumić wszelkie rezonanse i eliminować zjawisko maskowania, które wpływa na nasz słuch w ten sposób, że słabiej odbieramy wysokie tony jeśli jednocześnie w niższych zakresach występują głośniejsze dźwięki. Także ta kosmiczna obudowa, to nie tylko wygląd i wzornictwo, ale przede wszystkim względy techniczne. 

Konserwacja

O ile w przypadku zakupu słuchawek za kilkaset złotych zwykle nie myślałem o tym, jak przebiega pielęgnacja czy konserwacja, to w przypadku słuchawek za ponad 6000 zł takie pytanie sobie zacząłem zadawać. Osłony przeciwkurzowe wykonane z siatki 3D można zdjąć i umyć pod bieżącą wodą, a poduszki i wyściółkę pałąka nagłownego można samodzielnie wymienić. Procedurę opisuje instrukcja, także w języku polskim. 

Izolacja

Jeśli chodzi o izolację, to te słuchawki są… „przeźroczyste”. Dźwięk generowany przez blisko 6-centymetrowe przetworniki przedostaje się bez trudu przez metalową siateczkę na zewnątrz. Zapomnijcie zatem o tym, że usiądziecie na fotelu w rogu pomieszczania z tymi słuchawkami i że domownicy Was nie zauważą. Zauważą i – co więcej – będą natychmiast wiedzieć, czego w danej chwili słuchacie. Czy to zarzut? Nie, po prostu otwarta konstrukcja słuchawek sprzyja uzyskaniu niezwykłej precyzji i szczegółowości odsłuchu, ale też przedostawaniu się dźwięku na zewnątrz i z tym trzeba się pogodzić. Wysoka jakość dźwięku sprzyja natomiast głośnemu odsłuchowi i dźwięku dobiegające z zewnątrz nie przeszkadzają w osłuchu. 

Wrażenia z odsłuchu

Jak grają te słuchawki? To, co robi niesamowite wrażenie, to niezwykła klarowność i szczegółowość słuchawek w najwyższych pasmach a także głębia sceny dźwiękowej i przestrzeń - niezależnie od tego czy zarejestrowana za pomocą mikrofonów czy też uzyskana sztucznie za pomocą procesorów pogłosowych czy efektów typu delay. Słychać każdy detal, dźwięk jest niewiarygodnie dynamiczny i klarowny. W gęstych aranżacjach wyraźnie słychać także elementy umieszczone na dalszych planach, gitary czy instrumenty perkusyjne rozrzucone w panoramie. 

Zupełnie nie zgadzam się z opiniami w różnych recenzjach audiofilskich, że słuchawki brzmią chwilami ostro – nic podobnego, to głównie błędy popełnione na etapie realizacji nagrań sprawiają, że ten czy inny element brzmi matowo lub ostro właśnie. Nawet w nagraniach uchodzących za świetnie zrealizowane lub nawet audiofilskie, czasem słyszę zbyt mocno wybijające pojedyncze sylaby wokalne czy nawet gdzieś może nie do końca – jak na dzisiejsze, wyśrubowane standardy - przypilnowane sybilanty. W studiu miałem okazję słuchać bardzo wielu nagrań i wyrobić sobie na ich temat zdanie. Wiem, jakie są ich silne, a jakie słabe strony. Wybitnie zrealizowane nagrania brzmią na tych słuchawkach… wybitne – po prostu. 

Wybitna jest także prezentacja średnicy. Pasma od 200 Hz do okolic 5kHz są przetwarzane w niemal całkowicie neutralny sposób. To sprawia, że fortepiany i gitary są prezentowane z niezwykłą precyzją, a ścieżki wokalne brzmią blisko, ciepło i szczegółowo. Ogromną przyjemność sprawił mi odsłuch różnych grup wokalnych, jak choćby Take Six, Manhattan Tranfer czy choćby popisów Bobbyiego McFerrina. Głębia sceny dźwiękowej jest tak duża, że rozbrzmiewające w tle chórki czy głosy rozmieszczone w różnych punktach panoramy są prezentowane bardzo wyraźnie i precyzyjnie. Za piękne przetwarzanie środka na tle konkurencji chwaliłem już inne modele słuchawek Sennheisera poniżej 1000 zł, ale w przypadku HD800S neutralność na całkowicie nowy poziom. 

W porównaniu do słuchawek o konstrukcji zamkniętej, które zwykle cechuje pewne uwypuklenie niskich rejestrów, HD800S przetwarzają bas w bardzo szlachetny, neutralny sposób. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie także precyzja tego basu. Niskie tony są czyste i głębokie, w nagraniach urbanistycznych nie brakuje solidnego pulsu stopy, choć już słuchając nagrań stricte klubowych czy miałem niekiedy ochotę podbić o 2-3 dB, żeby jeszcze lepiej poczuć ten bas. Takie podbicie okazało się jednak męczące i nienaturalne w odniesieniu do większości płyt jazzowych czy fusion. Podsumowując, moim zdaniem basu nie jest ani za dużo, ani za mało, ale najważniejsze jest to, że dźwięk jest precyzyjny i dynamiczny.

W ogóle ilość basu jest bardzo względna. Jedni wykonawcy czy może właściwie bardziej ich realizatorzy dążą do uzyskania potężnego dołu, stosując subbasowe elementy, saturację i enhancery, inni stawiają bardziej na dynamikę i groove. W jednym ze swoich filmików pokazuję 5 sposobów na uzyskanie takiego właśnie bardzo głębokiego basu – podam link w opisie do filmu, Poza tym to także funkcja gatunku, a nawet tonacji. W nagraniach klubowych często realizowanych w tonacji F bas nie schodzi tak nisko jak we współczesnym trapie. Z kolei wiele popowych nagrań z lat 80 i 90 jest dość lekka w basie, to samo dotyczy muzyki funk. 

HDV 820

Do współpracy ze słuchawkami HD 800S firma Senneheiser stworzyła hi-endowy wzmacniacz HDV 820. Sygnał do wzmacniacza możemy doprowadzić poprzez połączenie niesymetryczne lub symetryczne, a także cyfrowo poprzez złącza koaksjalne, USB lub optyczne. Ja zdecydowałem się na to ostatnie, wykorzystując wbudowany konwerter cyfrowo-analogowy. Można także urządzenie podłączyć bezpośrednio do komputera PC lub Mac poprzez złącze USB, ale mnie wygodniej było korzystać z posiadanego interfejsu. 

Na przedzie znajdziemy aż cztery złącza do podłączenia słuchawek, pierwsze jest niewyważone, pozostałe są ją wyważone. W zestawie ze słuchawkami otrzymałem też specjalny symetryzowany kabel. Przyznam szczerze, że nie zauważyłem istotnej różnicy w brzmieniu, pewnie dlatego że rozłączenie kabli i podłączenie ich chwilę trwa i po kilkunastu sekundach stwierdzenie różnic jest bardzo trudne. Zauważyłem natomiast że przy połączeniu 5-pinowym słuchawki grały o wiele głośniej. Zapewne więc z elektrycznego punktu widzenia, to zapewne optymalniejsze warunki pracy dla wzmacniacza słuchawkowego. Przy połączeniu symetrycznym wzmacniacz jest w stanie dostarczyć słuchawkom o oporności 600 ohmów prąd na poziomie 480 mW@1kHz. Bez problemu zatem napędzi nawet 4 pary słuchawek takich jak HD 800S (sic!)

Zakres wzmocnienia jest zatem bardzo duży i w przypadku połączenia niesymetrycznego do głośnego odsłuchu muzyki rozrywkowej w większości wypadków przy połączeniu niesymetrycznym wystarczy ustawienie potencjometru na godzinę 11 lub 12. Ale rozumiem po co ta druga połowa zakresu. O ile słuchając muzyki urbanistycznej czy nawet jazzowej raczej nie chciałem przekraczać połowy, o tyle w przypadku muzyki poważnej, filmowej czy orkiestrowej, obfitującej w bardzo ciche i głośne fragmenty muzyczne, czasem ten zapas się przydaje. Konwersja cyfrowo-analogowa stoi na bardzo wysokim poziomie, dynamika przekracza 115 dB, a przesłuchy pomiędzy kanałami zredukowano do poziomu poniżej 93 dB (przy 1 kHz). To, co chyba jednak najważniejsze, nawet przy bardzo dużym wzmocnieniu nie wkradają się żadne zniekształcenia. Zresztą ich poziom zredukowano do uwaga, 0.001% i to jest parametr kluczowy. 

Dźwięk HD800s z tym wzmacniaczem jest wyjątkowo plastyczny, ultra-szczegółowy, a jednocześnie miękki, muzyczny, bez ostrości. W porównaniu do posiadanego przeze mnie interfejsu RME Babyface Pro FS, którego parametry na papierze są zbliżone (zwłaszcza jeśli chodzi o dynamikę i przesłuchy), wzmacniacz Sennheisera przenosi odsłuch na nowy, wyższy poziom. Dźwięk zyskuje na detaliczności i dynamice, znacznie lepsza jest separacja pomiędzy instrumentami. Słychać też odrobinę zaokrąglenie w basie, puls jest nieco mocniejszy i w mojej ocenie w zupełności wystarczający do odsłuchu większości gatunków muzycznych. Barwa dźwięku jest zbliżona, ale diabeł tkwi jak zwykle w szczegółach, a tych po prostu słychać na dedykowanym wzmacniaczu więcej, lepsza jest także stereofonia. I choć jestem mile zaskoczony, że wzmacniacz słuchawkowy RME o mocy zaledwie 70-90 mW (bo jest zasilany tylko z portu USB), był w stanie bez problemu i bez słyszalnych zniekształceń napędzić te słuchawki, to jednak chwilami dźwięk był odrobinę mniej muzyczny, nawet ostrawy w głośnym odsłuchu. Sennheiser HDV 820 natomiast odtwarzał tą samą muzykę z lekkością i przyjemną dla ucha barwą. Przełączając się z HDV820 na wzmacniacz RME Babyface Pro FS wyraźnie słyszałem, że bardzo delikatnie zawęża się stereofonia i dźwięk jest odrobinę mniej dynamiczny – to bardzo subtelna różnica, ale jednak zauważalna. 

Co ciekawe kiedy jednak połączyłem główne wyjście interfejsu RME, którego dynamika we specyfikacji sięga 118 dB, różnic o których wspomniałem już nie słychać – dźwięk zyskuje miękką i dynamiczną zarazem sygnaturę dzięki wzmacniaczowi HDV820. Można stąd wysnuć wniosek, że jakość konwerterów DA zastosowanych w HDV820 i RME Babyface Pro FS jest zbliżona. Jeśli dysponujecie podobnej klasy interfejsem, być może dobrym pomysłem będzie zakup samego wzmacniacza słuchawkowego, jak wersja bez konwertera HDVA600. 

Słuchawki można także podłączyć w sposób symetryczny do wzmacniacza HDv820 za pomocą specjalnego kabla, który jest dołączony. Wówczas można wykrzesać ze wzmacniacza jeszcze więcej mocy i przy tych samych ustawieniach potencjometru Volume słuchawki grają po prostu o wiele głośniej. Wydaje się też, że są minimalnie bardziej detaliczne, ale przyznam że nie jestem tych odczuć w 100% pewien, głównie dlatego że przełączanie kabli zajmuje sporo czasu i trudno dostosować głośność do identycznego poziomu, więc słuch mógł płatać mi figle. Myślę, że warto korzystać z połączeń symetrycznych, jeśli tylko wzmacniacz słuchawkowy taką możliwość oferuje, ale wydaje się, że jakość dźwięku, dynamika, detaliczność i głębia sceny dźwiękowej zależy jednak przede wszystkich od konwerterów DA i samych układów wzmacniających, moim zdaniem w mniejszym stopniu od rodzaju połączenia.

Podsumowanie

HD800S są tak szczegółowe, że zacząłem bardzo, bardzo żałować, że kilka lat temu swoją płytotekę CD zgrałem do formatu MP3, bo te słuchawki natychmiast ujawniają że mamy do czynienia z formatem stratnym. Dźwięk zakodowany do MP3 jest wyraźnie mniej klarowny, brakuje mu w górze szlachetności, powietrza. Już zacząłem myśleć o subskrypcji muzyki w formatach bezstratnych, bo nie mogę już słuchać swoich MP3. 

Największą chyba przyjemność sprawia mi odkrywanie na nowo nagrań, które już znam albo wydawało mi się że świetnie znam, bo dzięki słuchawkom byłem w stanie usłyszeć ukryte na drugim czy trzecim planie szczegóły, pojedyncze uderzenia perkusjonaliów, dźwięki palców odrywanych od strun, oddechy, ciche postękiwania czy nucenie pianistów, wbrew pozorom dość często rejestrowane przez czułe mikrofonowy pojemnościowe. Poza tym słuchawki pozwalają też szybko ocenić subiektywne odczucia związane z barwą, czy dźwięk jest ciepły, mięsisty, matowy, a także czy gdzieś nie występuje nagromadzenie energii, przekłada się na matowienie barwy, ostrość itd. Bo choć jako realizatorzy dźwięku mamy do dyspozycji szereg narzędzi, jak korektory dynamiczne czy dynamiczne, supresory rezoansów, to dobór ich parametrów czy choćby nawet głębokości działania często stanowi spore wyzwanie. 

Za pomocą słuchawek mogę łatwiej nawet niż w odsłuchu głośnikowym ocenić głębię sceny dźwiękowej, jakość pogłosów i ich dobór. Szczególnie cieszy mnie także, że te słuchawki trafiły do mnie właśnie teraz kiedy tworzę kurs pt. Pogłos w produkcji muzycznej, bo dają naprawdę niesamowite poczucie przestrzeni a pozycjonowanie w trybie binarualnym na HD800S to czysta magia. W kursie zamierzam też pokazać właśnie jak zmienić wirtualne położenie dźwięku na scenie dźwiękowej i choć odsłuch głośnikowy rządzi się swoimi prawami, łatwiej zapanować nad pogłosami elektronicznymi. 

Z punktu widzenia realizacji nagrań, są to wymarzone słuchawki dla osób, które myślą nie tylko o tym, by porównywać swoje miksy z nagraniami komercyjnymi, ale także by wykonywać samodzielnie tzw. mastering, czyli finalną obróbkę nagrań przed ich publikacją. Po prostu na tych słuchawkach słychać wszelkie różnice barwowe. Subtelna saturacja, drobne ruchy korektorem są natychmiast ujawniane. 

 

 

Lista odcinków Testy

  1. Novation Circuit TRACKS 1 access_time30min 21sek Novation Circuit TRACKS
  2. Massive X Our House Expansion 2 access_time 6min 20sek Massive X Our House Expansion
  3. Hi-endowe słuchawki Sennheiser HD800S do masteringu 3 access_time25min 20sek Hi-endowe słuchawki Sennheiser HD800S do masteringu
  4. Słuchawki do 1000 zł 4 access_time25min 47sek Słuchawki do 1000 zł
  5. Słuchawki do 500 zł 5 access_time25min 56sek Słuchawki do 500 zł
  6. Słuchawki do 250 zł 6 access_time26min 9sek Słuchawki do 250 zł
  7. Arturia Emulator II V - dlaczego warto go mieć? 7 access_time14min 32sek Arturia Emulator II V - dlaczego warto go mieć?
  8. Arturia Stage-73 2 8 access_time 7min 1sek Arturia Stage-73 2
  9. Massive X pierwsze wrażenia 9 access_time13min 11sek Massive X pierwsze wrażenia
  10. Roland TR-6S & MC-101 doskonała para! 10 access_time13min 7sek Roland TR-6S & MC-101 doskonała para!
  11. Roland TR6S 11 access_time10min 58sek Roland TR6S
  12. Loopcloud 12 access_time 6min 23sek Loopcloud
  13. Monitory studyjne do 2000 zł 13 access_time15min 44sek Monitory studyjne do 2000 zł
  14. PSP Hertzrider 2 14 access_time 8min 15sek PSP Hertzrider 2
  15. Rack 500: SSL, Elysia, Wes Audio 15 access_time15min 50sek Rack 500: SSL, Elysia, Wes Audio
  16. Kultowy chorus Dimension D powraca 16 access_time 5min 44sek Kultowy chorus Dimension D powraca
  17. Novation Launchkey MK3 17 access_time17min 14sek Novation Launchkey MK3
  18. Interfejs Scarlett 18i20 i OctoPre Dynamic 18 access_time17min 26sek Interfejs Scarlett 18i20 i OctoPre Dynamic
  19. Soothe dynamiczny supresor rezonansów 19 access_time12min 46sek Soothe dynamiczny supresor rezonansów
  20. Zalety pracy na stojąco z Flyingdesk 20 access_time 9min 27sek Zalety pracy na stojąco z Flyingdesk
  21. Arturia AudioFuse 21 access_time21min 7sek Arturia AudioFuse
  22. Monitory APS Klasik 2020 22 access_time15min 58sek Monitory APS Klasik 2020
  23. Novation Circuit MonoStation 23 access_time15min 19sek Novation Circuit MonoStation
  24. Band-in-a-Box 24 access_time22min 43sek Band-in-a-Box
  25. Maschine+ moje przemyślenia 25 access_time13min 4sek Maschine+ moje przemyślenia
  26. Maschine MK3 26 access_time24min 2sek Maschine MK3
  27. NI Komplete Kontrol MK2 27 access_time18min 24sek NI Komplete Kontrol MK2
  28. Vegas Pro 15 Edit 28 access_time18min 9sek Vegas Pro 15 Edit
  29. Ableton Live 10 29 access_time23min 1sek Ableton Live 10
  30. Reason 10 vs Reason Essentials 10 30 access_time13min 52sek Reason 10 vs Reason Essentials 10
  31. Roland SH-01A 31 access_time23min 40sek Roland SH-01A
  32. Roland D-05 32 access_time21min 51sek Roland D-05
  33. Roland SE-02 33 access_time36min 43sek Roland SE-02
  34. Roland TR-08 34 access_time19min 36sek Roland TR-08
  35. Steinberg Cubase 9.5 35 access_time10min 43sek Steinberg Cubase 9.5
  36. Mastering Clödie z iZotope Ozone 8 36 access_time11min 35sek Mastering Clödie z iZotope Ozone 8
  37. iZotope Neutron 2 First Look 37 access_time 1min 35sek iZotope Neutron 2 First Look
  38. Arturia Minibrute 2 38 access_time23min 42sek Arturia Minibrute 2
  39. Arturia Minibrute 2s 39 access_time19min 12sek Arturia Minibrute 2s
  40. Arturia Minibrute 2 vs 2s 40 access_time 5min 49sek Arturia Minibrute 2 vs 2s
  41. Arturia Pigments 41 access_time 4min 28sek Arturia Pigments
  42. Arturia Keystep - który model wybrać? 42 access_time17min 36sek Arturia Keystep - który model wybrać?
  43. Monitory studyjne do 1000 zł 43 access_time11min 35sek Monitory studyjne do 1000 zł
  44. Arturia V Collection 6 44 access_time17min 15sek Arturia V Collection 6
  45. Bezprzewodowe przełączniki AirTurn 45 access_time10min 14sek Bezprzewodowe przełączniki AirTurn
  46. Generowanie akordów i melodii za pomocą Orb Composer Suite 2.0 46 access_time 7min 28sek Generowanie akordów i melodii za pomocą Orb Composer Suite 2.0
  47. Musikmesse 2018 - jak się przygotować? 47 access_time 6min 5sek Musikmesse 2018 - jak się przygotować?
  48. Jak usunąć lub wyodrębnić wokal z piosenki z RX8? 48 access_time 8min 47sek Jak usunąć lub wyodrębnić wokal z piosenki z RX8?
  49. Monitory studyjne do 5000 zł 49 access_time12min 50sek Monitory studyjne do 5000 zł
  50. Wyodrębniam wokal, bas i perkusję ze znanych nagrań! 50 access_time19min 38sek Wyodrębniam wokal, bas i perkusję ze znanych nagrań!
  51. OEK Sound SPIFF 51 access_time12min 18sek OEK Sound SPIFF
  52. FL Studio 20 RC 52 access_time 7min 44sek FL Studio 20 RC
  53. Jaka klawiatura MIDI? 53 access_time16min 21sek Jaka klawiatura MIDI?
  54. Band in a Box 2018 - Co nowego? 54 access_time18min 1sek Band in a Box 2018 - Co nowego?
  55. Arturia 3 PreAmps 55 access_time19min 23sek Arturia 3 PreAmps
  56. Iso Puck (izolatory pod monitory) 56 access_time 3min 20sek Iso Puck (izolatory pod monitory)
  57. Wielki test latencji 57 access_time10min 39sek Wielki test latencji
  58. Arturia Mini-Filter 58 access_time 9min 10sek Arturia Mini-Filter
  59. Arturia SEM Filter 59 access_time 8min 59sek Arturia SEM Filter
  60. Arturia M12 Filter 60 access_time 7min 2sek Arturia M12 Filter
  61. Joue - innowacyjny kontroler MIDI 61 access_time20min 17sek Joue - innowacyjny kontroler MIDI
  62. MIDI Fighter Twister 62 access_time13min 0sek MIDI Fighter Twister
  63. MF Twister z Drum Rack 63 access_time 3min 58sek MF Twister z Drum Rack
  64. MF Twister z Ableton Live (skrypt) 64 access_time 4min 54sek MF Twister z Ableton Live (skrypt)
  65. MF Twister sekwencer Reason 65 access_time 1min 8sek MF Twister sekwencer Reason
  66. Midi Fighter 64 66 access_time 4min 17sek Midi Fighter 64
  67. Midi Fighter 3D 67 access_time14min 11sek Midi Fighter 3D
  68. Maschine Mikro MK3 68 access_time17min 11sek Maschine Mikro MK3
  69. Maschine MK3 vs Mikro MK3 69 access_time17min 15sek Maschine MK3 vs Mikro MK3
  70. Przyszłość syntezy? 70 access_time 9min 0sek Przyszłość syntezy?
  71. Klawiatury MIDIPLUS X mini 71 access_time 5min 8sek Klawiatury MIDIPLUS X mini
  72. Klawiatura sterująca MIDIPLUS X6 i X8 72 access_time 6min 54sek Klawiatura sterująca MIDIPLUS X6 i X8
  73. Instrumenty MIDIPLUS X Pro 73 access_time 6min 20sek Instrumenty MIDIPLUS X Pro
  74. Porównanie MIDIPLUS X vs X Pro 74 access_time 5min 37sek Porównanie MIDIPLUS X vs X Pro
  75. Ableton Live 10 Intro vs Standard vs Suite 75 access_time 9min 1sek Ableton Live 10 Intro vs Standard vs Suite
  76. Akai FIRE! 76 access_time15min 43sek Akai FIRE!
  77. Klawiatura MIDI Novation SL Mk3 77 access_time20min 12sek Klawiatura MIDI Novation SL Mk3
  78. Laptop do produkcji muzyki - jak wybrać? 78 access_time21min 16sek Laptop do produkcji muzyki - jak wybrać?
  79. Muzyczny hardware i MIDI SOLUTIONS 79 access_time17min 15sek Muzyczny hardware i MIDI SOLUTIONS
  80. Arturia MatrixBrute 80 access_time21min 34sek Arturia MatrixBrute
  81. Akai Force 81 access_time30min 52sek Akai Force
  82. Arturia V Collection 7 82 access_time10min 23sek Arturia V Collection 7
  83. Captain Plugins - najlepszy sposób na akordy! 83 access_time21min 2sek Captain Plugins - najlepszy sposób na akordy!
  84. Behringer Model D 84 access_time17min 28sek Behringer Model D
  85. Interfejsy Komplete Audio 1 & 2 85 access_time14min 12sek Interfejsy Komplete Audio 1 & 2
  86. NI Komplete Kontrol A49 86 access_time19min 54sek NI Komplete Kontrol A49
  87. iZotope Neutron 3 87 access_time21min 52sek iZotope Neutron 3
  88. 12 silników syntezy Arturia MicroFreak 88 access_time15min 12sek 12 silników syntezy Arturia MicroFreak
  89. FLEX nowy darmowy synth w FL Studio! 89 access_time 9min 10sek FLEX nowy darmowy synth w FL Studio!
  90. Focusrite Scarlett 3rd Gen 90 access_time19min 15sek Focusrite Scarlett 3rd Gen
  91. Band-in-a-Box jako wtyczka w Twoim DAW 91 access_time20min 32sek Band-in-a-Box jako wtyczka w Twoim DAW
  92. Studiologic Sledge 2.0 92 access_time19min 52sek Studiologic Sledge 2.0
  93. Świętujemy 10 lat Maschine 93 access_time 9min 16sek Świętujemy 10 lat Maschine
  94. Arturia MicroLab 94 access_time 5min 45sek Arturia MicroLab
  95. RME UC vs Focusrite Scarlett 3rd Gen 95 access_time 6min 48sek RME UC vs Focusrite Scarlett 3rd Gen
  96. Roland MC-101 vs MC-707 96 access_time30min 2sek Roland MC-101 vs MC-707
  97. Novation Launchpad X 97 access_time 8min 12sek Novation Launchpad X
  98. Domowe Studio do 2500 zł 98 access_time16min 47sek Domowe Studio do 2500 zł
  99. Jak ustawić monitory studyjne PART 1 99 access_time 2min 23sek Jak ustawić monitory studyjne PART 1
  100. Domowe Studio do 5500 zł 100 access_time17min 55sek Domowe Studio do 5500 zł
  101. Jak ustawić monitory studyjne PART 2 101 access_time 3min 6sek Jak ustawić monitory studyjne PART 2
  102. PSP Pianoverb darmowa wtyczka 102 access_time 5min 40sek PSP Pianoverb darmowa wtyczka
  103. Novation Luanchkey Mini MK3 103 access_time18min 40sek Novation Luanchkey Mini MK3
  104. Jak ustawić monitory studyjne PART 3 104 access_time 3min 6sek Jak ustawić monitory studyjne PART 3
  105. Domowe Studio do 15000 zł 105 access_time15min 7sek Domowe Studio do 15000 zł
  106. Jak ustawić monitory studyjne? PART 4 106 access_time 3min 7sek Jak ustawić monitory studyjne? PART 4
  107. Captain Beat 107 access_time 7min 42sek Captain Beat
  108. V Collection 7.1 kompatybilne z NKS 108 access_time 7min 8sek V Collection 7.1 kompatybilne z NKS
  109. Co kupić, żeby stworzyć Domowe Studio nagrań? 109 access_time18min 38sek Co kupić, żeby stworzyć Domowe Studio nagrań?
  110. Loopcloud 5 110 access_time17min 35sek Loopcloud 5
  111. Homerecording Hasła 111 access_time 5min 4sek Homerecording Hasła
  112. Launchpad X vs Mini Mk3 112 access_time 8min 30sek Launchpad X vs Mini Mk3
  113. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 1 z 9) 113 access_time 1min 18sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 1 z 9)
  114. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 2 z 9) 114 access_time 4min 35sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 2 z 9)
  115. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 3 z 9) 115 access_time 4min 19sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 3 z 9)
  116. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 4 z 9) 116 access_time 1min 22sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 4 z 9)
  117. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 5 z 9) 117 access_time 8min 4sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 5 z 9)
  118. Launchpad jako sterownik DAW dla Maschine 118 access_time12min 1sek Launchpad jako sterownik DAW dla Maschine
  119. Launchpad jako sterownik DAW dla Cubase 119 access_time11min 43sek Launchpad jako sterownik DAW dla Cubase
  120. Launchpad jako sterownik DAW dla Reaper 120 access_time 5min 18sek Launchpad jako sterownik DAW dla Reaper
  121. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 6 z 9) 121 access_time 1min 12sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 6 z 9)
  122. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 7 z 9) 122 access_time 3min 4sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 7 z 9)
  123. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 8 z 9) 123 access_time 2min 4sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 8 z 9)
  124. Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 9 z 9) 124 access_time 3min 40sek Mini klawiatury sterujące MIDI (odcinek 9 z 9)
  125. Arturia Audiofuse 8Pre 125 access_time19min 3sek Arturia Audiofuse 8Pre
  126. Novation Summit 126 access_time21min 31sek Novation Summit
  127. Kompresja pasmowa w praktyce z PSP oldTimer MB 127 access_time11min 57sek Kompresja pasmowa w praktyce z PSP oldTimer MB
  128. Arturia REV Intensity 128 access_time 7min 47sek Arturia REV Intensity
  129. JAKI MIKROFON Rode NT1-A vs Sontronics STC-20? 129 access_time 7min 22sek JAKI MIKROFON Rode NT1-A vs Sontronics STC-20?
  130. Arturia AudioFuse Studio 130 access_time17min 51sek Arturia AudioFuse Studio
  131. Launchpad Pro Mk3 131 access_time19min 2sek Launchpad Pro Mk3
  132. NOWY Launchpad Pro MK3 vs STARY Launchpad PRO 132 access_time 2min 56sek NOWY Launchpad Pro MK3 vs STARY Launchpad PRO
  133. Launchpad Pro MK3 vs Ableton Push 2 133 access_time 4min 15sek Launchpad Pro MK3 vs Ableton Push 2
  134. Arturia Keystep Pro 134 access_time27min 37sek Arturia Keystep Pro
  135. PSP InfiniStrip 135 access_time 7min 47sek PSP InfiniStrip
  136. KRK Rokit 4 Gen i 7 porad jak ustawić monitory studyjne 136 access_time11min 42sek KRK Rokit 4 Gen i 7 porad jak ustawić monitory studyjne
  137. Ozone 9 Elements za darmo! 137 access_time13min 2sek Ozone 9 Elements za darmo!
  138. Arturia OB-Xa First Look 138 access_time 7min 45sek Arturia OB-Xa First Look
  139. Jaki sekwencer sprzętowy wybrać? 139 access_time37min 36sek Jaki sekwencer sprzętowy wybrać?
  140. Monitory studyjne JBL 306p MK2 140 access_time 9min 50sek Monitory studyjne JBL 306p MK2
  141. LEVELS, Czy Twoje nagranie nadaje się do publikacji? 141 access_time14min 5sek LEVELS, Czy Twoje nagranie nadaje się do publikacji?
  142. Mikrofon USB BOYA BY-PM700 142 access_time10min 13sek Mikrofon USB BOYA BY-PM700
  143. Jak uzyskać perferkcyjny bas z BASSROOM? 143 access_time 9min 22sek Jak uzyskać perferkcyjny bas z BASSROOM?
  144. Jak działa korekcja na masteringu z MIXROOM? 144 access_time 8min 46sek Jak działa korekcja na masteringu z MIXROOM?
  145. Czym jest Push? 145 access_time 7min 43sek Czym jest Push?
  146. Prezentacja Elektron Machinedrum SPS1 MKII 146 access_time 9min 25sek Prezentacja Elektron Machinedrum SPS1 MKII
  147. Moog Sub Phatty - prezentacja 147 access_time 9min 22sek Moog Sub Phatty - prezentacja
  148. DAW online na przykładzie Audiotool 148 access_time12min 8sek DAW online na przykładzie Audiotool
  149. Roland TR8 149 access_time16min 53sek Roland TR8
  150. Novation Launchpad95 150 access_time 8min 27sek Novation Launchpad95
  151. Klawiatura Novation z systemem Automap 151 access_time 9min 29sek Klawiatura Novation z systemem Automap
  152. Maschine i darmowe sample 152 access_time 9min 6sek Maschine i darmowe sample
  153. Novation Bass Station II 153 access_time14min 20sek Novation Bass Station II
  154. Roland System-1 (pokaz przedpremierowy) 154 access_time 6min 24sek Roland System-1 (pokaz przedpremierowy)
  155. Novation Ultranova 155 access_time15min 49sek Novation Ultranova
  156. Sprzętowy pierwowzór Massive? 156 access_time 7min 12sek Sprzętowy pierwowzór Massive?
  157. M-Audio Trigger Finger Pro 157 access_time17min 1sek M-Audio Trigger Finger Pro
  158. Novation Mininova 158 access_time 9min 36sek Novation Mininova
  159. Arturia Brass 2.0 159 access_time13min 33sek Arturia Brass 2.0
  160. Novation Launch Control XL 160 access_time12min 33sek Novation Launch Control XL
  161. Roland SH-101 Plug-out 161 access_time14min 39sek Roland SH-101 Plug-out
  162. iZotope Ozone 6 162 access_time13min 2sek iZotope Ozone 6
  163. Massive Demo Project 163 access_time 7min 32sek Massive Demo Project
  164. Focusrite Scarlett Solo Studio Pack 164 access_time 9min 18sek Focusrite Scarlett Solo Studio Pack
  165. NI Replika 165 access_time 6min 53sek NI Replika
  166. Aktualizacja Maschine 2.2 166 access_time16min 12sek Aktualizacja Maschine 2.2
  167. Isotonik Novation Launch Sync 167 access_time12min 27sek Isotonik Novation Launch Sync
  168. Novation Audio Hub 2x4 168 access_time 7min 5sek Novation Audio Hub 2x4
  169. Lush-101 169 access_time15min 3sek Lush-101
  170. Musoneo Stereo FX 170 access_time 3min 18sek Musoneo Stereo FX
  171. iZotope Ozone 6.1 171 access_time 6min 20sek iZotope Ozone 6.1
  172. Improwizacja 172 access_time 4min 57sek Improwizacja
  173. Akai Rhythm Wolf 173 access_time10min 44sek Akai Rhythm Wolf
  174. Ableton Live 9 - najlepsza aplikacja do miksowania? 174 access_time 8min 13sek Ableton Live 9 - najlepsza aplikacja do miksowania?
  175. Roland MX-1 175 access_time18min 13sek Roland MX-1
  176. Roland JD-Xi 176 access_time21min 5sek Roland JD-Xi
  177. Roland VT-3 177 access_time 7min 28sek Roland VT-3
  178. Sound Morphing 178 access_time 8min 31sek Sound Morphing
  179. Słuchawki AKG K702 179 access_time 8min 37sek Słuchawki AKG K702
  180. I edycja warsztatów z miksu i masteringu! 180 access_time 1min 8sek I edycja warsztatów z miksu i masteringu!
  181. iZotope Iris 2 181 access_time 7min 36sek iZotope Iris 2
  182. Presonus Studio One 3 182 access_time26min 14sek Presonus Studio One 3
  183. D16 Antresol 183 access_time11min 19sek D16 Antresol
  184. Novation Launchpad PRO 184 access_time18min 17sek Novation Launchpad PRO
  185. PSPaudioware Lotary 185 access_time 8min 36sek PSPaudioware Lotary
  186. Automatyczny mastering z LANDR 186 access_time15min 19sek Automatyczny mastering z LANDR
  187. iPad w roli sterownika Studio One 3 187 access_time 5min 16sek iPad w roli sterownika Studio One 3
  188. Novation Launchkey MKII 49 188 access_time 9min 51sek Novation Launchkey MKII 49
  189. Arturia Minibrute 189 access_time11min 19sek Arturia Minibrute
  190. Roland System 100 190 access_time 7min 20sek Roland System 100
  191. Bitwig 1.2 beta 191 access_time 7min 42sek Bitwig 1.2 beta
  192. Splice 192 access_time11min 10sek Splice
  193. Novation Circuit 193 access_time17min 48sek Novation Circuit
  194. Ableton Live 9.5 194 access_time10min 31sek Ableton Live 9.5
  195. Ableton Push 2 195 access_time 4min 34sek Ableton Push 2
  196. iZotope Ozone 7 196 access_time19min 16sek iZotope Ozone 7
  197. Roland JU-06 197 access_time15min 25sek Roland JU-06
  198. Roland JX-03 198 access_time15min 30sek Roland JX-03
  199. Roland JX-03 vs JX-3P 199 access_time 7min 11sek Roland JX-03 vs JX-3P
  200. Roland JP-08 200 access_time13min 59sek Roland JP-08
  201. Roland JU06 vs Juno106 201 access_time 8min 16sek Roland JU06 vs Juno106
  202. Roland Boutique JP-08 vs JU-06 vs JX-03 202 access_time 5min 53sek Roland Boutique JP-08 vs JU-06 vs JX-03
  203. Universal Audio Apollo Twin 203 access_time18min 23sek Universal Audio Apollo Twin
  204. Universal Apollo 8 204 access_time12min 44sek Universal Apollo 8
  205. Wtyczki Universal Audio w miksie 205 access_time 7min 30sek Wtyczki Universal Audio w miksie
  206. Podpis na spektrogramie 206 access_time 6min 29sek Podpis na spektrogramie
  207. PSP 2445 207 access_time 9min 26sek PSP 2445
  208. Mastering z PSP E27 208 access_time10min 10sek Mastering z PSP E27
  209. Ultranova vs Mininova 209 access_time16min 7sek Ultranova vs Mininova
  210. Novation Circuit vs Mininova 210 access_time 3min 30sek Novation Circuit vs Mininova
  211. Isotonik Novation Circuit Editor 211 access_time 9min 7sek Isotonik Novation Circuit Editor
  212. Naucz się grać na padach z Melodics 212 access_time 8min 16sek Naucz się grać na padach z Melodics
  213. Improwizacja (warsztaty z produkcji) 213 access_time 5min 29sek Improwizacja (warsztaty z produkcji)
  214. Roland JD-XA demo 214 access_time 5min 12sek Roland JD-XA demo
  215. PSP SpringBox 215 access_time 6min 27sek PSP SpringBox
  216. Roland JD-XA (odcinek 1 z 2) 216 access_time16min 58sek Roland JD-XA (odcinek 1 z 2)
  217. Roland JD-XA (odcinek 2 z 2) 217 access_time16min 53sek Roland JD-XA (odcinek 2 z 2)
  218. PSP stompDelay 218 access_time12min 24sek PSP stompDelay
  219. Steinberg Wavelab 9 Pro 219 access_time16min 45sek Steinberg Wavelab 9 Pro
  220. d16 Frontier limiter 220 access_time10min 37sek d16 Frontier limiter
  221. Vizzable, czyli wizuazacje w programie Live 9 221 access_time11min 53sek Vizzable, czyli wizuazacje w programie Live 9
  222. PSP 608 z naszymi presetami 222 access_time14min 3sek PSP 608 z naszymi presetami
  223. Live 9.6.2 i zmiany w obsłudze Ableton Push 2 223 access_time 9min 39sek Live 9.6.2 i zmiany w obsłudze Ableton Push 2
  224. d16 Punchbox 224 access_time16min 10sek d16 Punchbox
  225. Ableton Live 9.7 225 access_time12min 23sek Ableton Live 9.7
  226. Modern 8bit - pakiet sampli 226 access_time 5min 4sek Modern 8bit - pakiet sampli
  227. Indent Unfiltered Audio 227 access_time 5min 18sek Indent Unfiltered Audio
  228. Native Instruments Komplete 11 228 access_time21min 4sek Native Instruments Komplete 11
  229. d16 Decimort 2 229 access_time11min 22sek d16 Decimort 2
  230. Skale muzyczne i Launchpad Pro 230 access_time 9min 34sek Skale muzyczne i Launchpad Pro
  231. Maschine JAM 231 access_time12min 23sek Maschine JAM
  232. Roland System-8 (fabryczne barwy) 232 access_time 3min 54sek Roland System-8 (fabryczne barwy)
  233. Roland System 8 233 access_time31min 28sek Roland System 8
  234. Roland TB-03 234 access_time15min 11sek Roland TB-03
  235. Roland VP-03 235 access_time14min 4sek Roland VP-03
  236. Roland TR-09 236 access_time21min 59sek Roland TR-09
  237. Musoneo Deep Chords Sample Pack 237 access_time 8min 51sek Musoneo Deep Chords Sample Pack
  238. Arturia Minifilter V 238 access_time 6min 52sek Arturia Minifilter V
  239. Filtry w muzyce i PSP stompFilter 239 access_time14min 24sek Filtry w muzyce i PSP stompFilter
  240. Torba na kontroler Casebag 240 access_time 7min 29sek Torba na kontroler Casebag
  241. Novation Peak (first look) 241 access_time 4min 57sek Novation Peak (first look)
  242. DARMOWE SAMPLE Pysh Musoneo Kits 242 access_time 4min 37sek DARMOWE SAMPLE Pysh Musoneo Kits
  243. Pocket Operators PO-20, PO-24, PO-28 243 access_time12min 17sek Pocket Operators PO-20, PO-24, PO-28
  244. Jaki kontroler MIDI wybrać 244 access_time23min 42sek Jaki kontroler MIDI wybrać
  245. Maschine Expansion - Motor Impact 245 access_time 5min 36sek Maschine Expansion - Motor Impact
  246. Systemy bezprzewodowe Boya 246 access_time11min 9sek Systemy bezprzewodowe Boya

Dostęp do wszystkich >219 godzin kursów za jedyne 239 zł / 365 dni!
+ GRATIS wszystkie nowe kursy

Naucz się z nami obsługi oprogramowania, poznaj tajniki miksu i masteringu!