Pogłos w kanale wysyłkowym czy na ścieżce?

Odcinek kursu dostępny po wykupieniu subskrypcji.

Insert FX vs Send FX

Na przykładzie analogowego, sprzętowego miksera Phonic oraz programu do produkcji muzycznej Propellerhead Reason, w którym poszczególne moduły łączy się wirtualnymi kablami demonstruje różne możliwości włączania w tor audio procesorów pogłosowych. W szczególności pokazuję na czym polega tzw. „insertowanie” efektów oraz używanie efektów w torach wysyłkowych. 

Jakie są zalety umieszczania efektów torach wysyłkowych?

Omawiam zalety związane ze stosowaniem efektów w torach wysyłkowych ze szczególnym uwzględnieniem możliwości w zakresie budowania spójnej sceny dźwiękowej i pozycjonowania dźwięków na bliższych i dalszych planach. Omawiam po krótce dodatkowe możliwości wynikające z tego rodzaju połączeń. 

6 efektów wysyłkowych w praktyce

Na przykładzie własnego projektu, złożonego z kilkudziesięciu śladów demonstruję wykorzystanie w praktyce szczęściu torów wysyłkowych, w których umieściłem różne efekty przestrzenne, zarówno pogłosowe, jak i bazujące na liniach opóźniających. Demonstruję także, jak przebiega sterowanie wysyłkami na poszczególnych kanałach za pomocą dedykowanego do obsługi programu Ableton Live kontrolera Ableton Push 2. 

Kiedy nie korzystać z wysyłek?

W ostatniej części filmu odnoszę się do wtyczek i zastosowań, w których efekty najlepiej jest umieszczać bezpośrednio na ścieżkach.

Lista odcinków Pogłos w produkcji muzycznej

  1. Co to jest pogłos? 1 Wykup dostęp access_time 6min 19sek Co to jest pogłos?
  2. Jak uzyskać realistyczny krótki pogłos za pomocą linii opóźniających? 2 Wykup dostęp access_time 6min 10sek Jak uzyskać realistyczny krótki pogłos za pomocą linii opóźniających?
  3. Rejestracja dźwięku z pogłosem czy bez? 3 Wykup dostęp access_time 7min 21sek Rejestracja dźwięku z pogłosem czy bez?
  4. Pogłos w kanale wysyłkowym czy na ścieżce? 4 Wykup dostęp access_time21min 15sek Pogłos w kanale wysyłkowym czy na ścieżce?
  5. Efekty przed czy po tłumiku (pre- czy post-fader)? 5 Wykup dostęp access_time 9min 34sek Efekty przed czy po tłumiku (pre- czy post-fader)?
  6. Anatomia pogłosu i kształtowanie wczesnych odbić 6 Wykup dostęp access_time10min 46sek Anatomia pogłosu i kształtowanie wczesnych odbić
  7. Chamber Reverb czyli o nagrywaniu pogłosu w specjalnych pomieszczeniach 7 access_time14min 7sek Chamber Reverb czyli o nagrywaniu pogłosu w specjalnych pomieszczeniach
  8. Rejestracja pogłosu w pomieszczeniu 8 Wykup dostęp access_time 7min 12sek Rejestracja pogłosu w pomieszczeniu
  9. Spring Reverb czyli pogłos sprężynowy 9 Wykup dostęp access_time12min 25sek Spring Reverb czyli pogłos sprężynowy
  10. Plate Reverb wszystko o pogłosie płytowym 10 Wykup dostęp access_time17min 56sek Plate Reverb wszystko o pogłosie płytowym
  11. Techniki mikrofonowe w rejestracji pogłosu 11 Wykup dostęp access_time10min 46sek Techniki mikrofonowe w rejestracji pogłosu
  12. Pogłos na perkusji oraz ujecia overhead i room 12 Wykup dostęp access_time13min 0sek Pogłos na perkusji oraz ujecia overhead i room
  13. Pogłos na werblu 3 nagrania 3 różne podejścia 13 Wykup dostęp access_time13min 32sek Pogłos na werblu 3 nagrania 3 różne podejścia
  14. Stereofoniczny akustyczny werbel 14 Wykup dostęp access_time 4min 1sek Stereofoniczny akustyczny werbel
  15. Pogłos małych pomieszczeń czyli Room Reverb 15 Wykup dostęp access_time28min 23sek Pogłos małych pomieszczeń czyli Room Reverb
  16. Wstęp do korzystania z pogłosu splotowego 16 Wykup dostęp access_time15min 42sek Wstęp do korzystania z pogłosu splotowego

Dostęp do wszystkich >338 godzin kursów za jedyne 255 zł / 365 dni!
+ GRATIS wszystkie nowe kursy

Naucz się z nami obsługi oprogramowania, poznaj tajniki miksu i masteringu!